Aah, det doftar nybakat!

Nu har jag städatundan allt efter mig när jag har bakat muffins, det luktar supergott och ni får ett par bilder senare♥

Nu måste jag ta ur dom innan det bränns vid!

 


 

 Uppdatering 20/1 - 2010

Muffinsarna var jätte goda, jag ändra dock lite i receptet! (:



Ungstemp: 200’C , Varmluft: 175’C
Cirka 15 stycken.

DU BEHÖVER:
• 100 g margarin eller smör
• 2 ägg
• 2½ dl socker
• 1 krm salt
• 4 matskedar kakao
• 2 dl vetemjöl
• ½ tsk bakpulver

GÖR SÅHÄR:

Ställ veckade pappersformar i en långpanna eller på en plåt.
Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda till sist i
matfettet. Fördela smeten i formerna. Fyll dem inte till mer än 3/4
Grädda mitt ungen i 10 minuter.

Som ni kan se så har jag inte kakao i mina muffins, det blir gott ändå
men jag skulle föredra att dra ner på sockret lite då. Annars blir det så söta!
Jag hade även små äppelbitar toppat med socker och kanel blandning!

Här har ni ett enkelt recept på muffins! 

Fler frågor ? Så är det bara att fråga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Jag kommenterar gärna igen?

Din e-postadress: (det är endast jag som tar del av den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0